lördag, december 01, 2007

Julstök

Nu börjar det verkligen bli dags att planera årets julstök i köket. Själv har jag bara kommit till planeringsstadiet än, men jag har gjort en relativt grundlig research för att då tiden är mogen, lätt kunna handla det som behövs och förbereda i övrigt. Listan på godsaker jag vill göra blir dock bara längre och längre ju längre tiden lider och ju mer jag sitter och googlar. Man hamnar alltid på något sidospår som leder fram till att ännu en sak läggs till listan!

Än så länge har jag på min lista fått ihop:

  • Hallon och kanelmarmelad som Karin med bloggen Ett öppet fönster inspirerat mig till att prova.
  • Gräddkola, gjordes förra året också och gick åt som smör i solsken!
  • Fler sötsaker som står på att-göra-listan är chilitryffel, saffranskola, hallontryffel och krispig mandelnougat.
  • Elle Mat & Vin hade ett trevligt recept på hårdbröd i sitt förra nummer som jag är extremt sugen att göra. Och äta med för den delen!
  • Jag har dessutom googlat en del på tunnbröd och funderar på att testa att göra lite sånt. Recept på tunnbröd verkar finnas hur många som helst där ute!
  • Etiketter till alla burkar som kommer behövas för att rymma alla de här godsakerna planerar jag att skriva ut på Den Stora Sockerproducentens hemsida. Där får man göra "egna" etiketter och välja själv hur de ska se ut. Det gillar vi skarpt!
  • Har dessutom lite fler planer som jag inte kan avslöja. Det vore att förstöra överraskningen för vissa ;) En liten, liten ledtråd kan dock ges här.
Nu återstår det bara att göra allt detta! Jag ska verkligen försöka hinna med mig! I december har tiden en tendens att gå fortare än vanligt!

Inga kommentarer: