lördag, december 01, 2007

Cias adventsljusstakar

Såhär är det. Jag har en vit adventsljusstake med siffrorna 1, 2, 3 & 4 skrivna utanpå, jag brukar fylla den med polkagrisar och ha röda ljus till. Detta finns till och med på bild, men mitt internet är inte tillräckligt välvilligt för att jag ska kunna ladda upp den...



Däremot fungerar det helt okej att ladda upp den här bilden på favoritjulpyntet för året! Det är en adventsljusstake i miniatyrformat som är utformad som en tändsticksask. I den ligger dessa pyttesmå ljus samt fyra tändstickor. Den är hur söt som helst! Jag dras lite åt kitsch-hållet ibland och en så snygg ikon som denna går inte att motstå!


Det finns dessutom en matchande adventskalender i form av en tablettkarta (6x4) med smarties eller liknande, en tablett för varje dag, de är till och med utmärkta med perforerade luckor! Nummer 24 sitter självklart mitt på den väldigt gravida magen som inte syns på denna bild...


Idag tänkte jag baka lussebullar och eventuellt göra något annat också... Någon som har ett gott och roligt julrecept som är lite annorlunda?

1 kommentar:

E-S sa...

Den lilla är ju otroligt söt! Kommer du att elda ljusen?