onsdag, oktober 07, 2009

Tacokryddor

Vi har ätit mycket tacos i våra liv. Tacos är tryggt. Tacos kommer sällan med några obehagliga överraskningar. Vi tar alltid samma tillbehör till den kryddiga köttfärsen. Vi tycker om tacos men tacos har börjat kännas lite tråkigt. Känner ni igen er? Misströsta icke i så fall, ni som länge suktat efter förändring och kanske till och med gått förbi tacohylllan på sistone, just i brist på överraskningar. Nu finns för er nämligen flera trevliga alternativ till den tidigare så förutsägbara vanliga tacokryddan!

Santa Marias Mexican Garden har ett tilltalande namn. Tillsammans med kryddblandningen kommer lammfärsen verkligen till sin rätt, då kryddan har en tydlig smak av koriander. Det känns fräscht helt enkelt. Så, gillar du koriander och lamm ska du satsa på den här tacokryddan till ditt fredagstacomys! Jag kommer definitivt att äta detta igen. Som tillbehör passar bland annat guacamole och kidneybönor utmärkt.

Fish Taco Spice Mix kände jag mig ganska skeptisk till. Dock blev jag positivt överraskad av kryddblandningen. Vi använde vanliga laxbitar och fisken blev god och krispig. Krispet kommer sig av att man blandat quinoa i kryddblandningen. Goda tillbehör som passar till är bland annat pressad lime och röd lök. Kanske lite creme fraiche med dill i inte skulle vara så fel till... Det provar jag nog nästa gång jag känner ett behov av fiskvarianten av tacos.

2 kommentarer:

enAnnan sa...

Jag ska absolut prova lammvarianten som du tipsar om.

När jag tänker tacos tänker jag inte fisk direkt - även om jag kan smaksätta fisk med salsa eller tacokrydda, men skal eller tortillas med fisk lockar inte mig. :)

E-S sa...

Nej, visst känns det lite fel, det gör det. Men jag blev som sagt glatt överraskad, och att ha skal till var faktiskt helt okej. På något konstigt vis. :)