tisdag, oktober 06, 2009

Gotland

Jag har varit på Gotland en gång. Jag var åtta månader gammal och vi bodde bredvid ett grishus. Men det här minns jag inte. Såhär två och ett halvt årtionde senare har jag tänkt åka tillbaka.


Jag ska åka i slutet av oktober och det ska vara kallt men klart väder, det får gärna blåsa mycket. Det där ljuset som gör att man får så fina bilder ska också vara närvarande. Men mer än så vet jag inte. Jag behöver hjälp. Vad gör jag på Gotland på hösten? Äta, sova, handla, fota, göra?

1 kommentar:

Fröken Dill sa...

Jag var på Gotland ungefär vid samma tid för några år sedan. Man får nästan en chock när man ser hur tomt och igenbommat det är på många ställen på hösten. Då, för några år sedan fick vi i alla fall en fantastiskt god lunch på Gumbalde golfklubb och även prästgårdscaféet på Vamlingbo prästgård var öppet. Om du ska vara på södra Gotland, vill säga. En annan kul grej om man är på Gotland i oktober är att det växer valnötter på flera ställen om man vill plocka.
Hälsar fröken Dill