söndag, juli 27, 2008

Tomatsoppa

Jag gillar verkligen tomatsoppa! Sedan en vistelse i Spanien där varje måltid inleddes med en förrätt bestående av antingen champinjon- eller tomatsoppa har jag inte kunnat få nog av god tomatsoppa. I dagar som dessa, då värmen får en att känna motvilja mot en massa stabbiga maträtter, kan en enkel tomatsoppa vara ett trevligt alternativ. Köper man dessutom färdiga soppor behöver man ju inte stå vid spisen och svettas, utan bara värma på soppan i en kastrull. Enkelt och bekvämt. Jag har på senare tid provat både Campbells Tomatsoppa och Keldas Tender Tomato. Helt klart godkända som färdigsoppor, båda två. För tillfället är jag väldigt sugen på Keldas "Studentpaket" där man rekommenderar tomatsoppan med fetaost, gurka och basilika. Mmm... Ge mig!

Höstens utmaning, för egen del, är dock att tillverka en egen tomatsoppa från grunden.

Inga kommentarer: