söndag, mars 02, 2008

Kryddinspiration


En dag hittade jag en fin kryddburk på hyllan. Bara det att den var fin gjorde att jag ville ha den, men sen tittade jag lite noggrannare och ser att det står cacao & chili på etiketten. Då fanns det inte så mycket mer att fundera på längre :) Jag har dock inte kommit på vad jag ska använda den till än, men man kan väl experimentera med lite allt mjligt tänker jag... Funderar även på en burk pasta basilico eftersom det konsumeras mycket pasta i det här hushållet.

3 kommentarer:

Ann-Louise sa...

Jag har vart lite sugen på wasabisesame-varianten...
Hur var cacao & chili? Skulle man kunna göra sin egna blandning kanske?

Lisa sa...

På matmässan i Göteborg förra helgen provade jag de flesta av Santa Marias nya kryddblandningar.

Av cacao & chili hade de gjort en efterrättssoppa med choklad och kokosmjölk som var fantastiskt god. Serverad varm med en klick vaniljglass till kan jag tänka mig att det smakar bra.

Receptet stod Marcus Samuelsson för.

Anonym sa...

Jag har inte provat den alls än. Funderade lite på en chokladsås till glass häromkvällen, men det blev inget av det. Däremot finns det en del tips här: http://matnjutning.blogg.se/1204403522_kryddnyheter.html.

Chokladsoppan som Lisa pratar om kan mycket väl vara samma som de har på sin hemsida och där rekommenderas man mycket riktigt att servera med glass :) www.santamaria.se