söndag, mars 02, 2008

The Cookbook Café

Det är med sorg jag ser att ett av mina favoritcaféer har stängt. Trots att jag inte var på The Cookbook Café särskilt många gånger tyckte jag väldigt mycket om det. Atmosfären var mysig och samlingen av kokböcker inspirerande. Att de dessutom lagade något ur någon av alla kokböcker till lunch varje dag gjorde det hela ett snäpp roligare.

Som ni vet fick jag systrarna Eisenmans senaste kokbok Vinterns Söta i julklapp. På bokrean lyckades jag också få tag på föregångaren Två Systrars Söta och till sommaren hoppas hoppas jag att det kommer en Sommarens Söta också, det var ju trots allt

för att skriva kokböcker de stängde igen caféet...

1 kommentar:

Anonym sa...

Har precis upptäckt er blogg via http://matforum.nu. Håller med om att det är synd att man stängt Caféet - för jag hann aldrig dit!

Däremot lånade jag "Vinterns söta" på biblioteket häromveckan och blev mäkta inspirerad!