lördag, mars 01, 2008

Croissanter

Här kommer testrapporten! Som jag bloggat om tidigare så har jag inhandlat SaraLees färdiga deg för croissanter.

Ok... så de ser inte riktigt ut som de gör när man köper dom på bageri, men de smakade faktiskt HELT ok! När jag öppnade förpackningen smällde det till av bara helsike, så jag blev lite fundersam... Men efter att ha resonerat med mig själv en stund, insåg jag att det faktiskt kunde ha nåt med deg+ jäsning att göra. Tog en extra titt på bäst-före datum sen körde jag igång. Men för att lugna en hysterika som jag tycker jag gott att det kunde stått nåt på förpackningen om att en helsikes smäll bara var normalt....

Ut med degen (som är färdigkavlad och färdigskuren), på plåten och in i ugnen i 10-12 min. Enklare KAN det bara inte bli och lukten av nybakat på morgonen sätter onekligen en guldkant på vilken morgon som helst =) Jag åt dessa tillsammans med hallonmarmelad och en stor kopp kaffe, mums!

//Majsan

2 kommentarer:

Anonym sa...

Pizzadeg på rulle gör precis likadant fick jag reda på på samma sätt som du :)

Anonym sa...

Såg förresten att ICA börjat med färdiga croissanter med, ekologiska var de dessutom. Men de innhåller nog väldigt mycket konserveringsmedel och annat jox, eftersom de redan är klara.