söndag, september 14, 2008

Whiskey

Whiskeyäventyret fortsätter. Jag har fått smaka på en helt gudomlig hallonkompott med chokladmousse. Hallonkompotten är gjord av lika delar vatten och whiskey och det tog fram smakerna på ett sjukt bra sätt! Det var riktigt riktigt gott! Jag måste göra så fort jag har råd att köpa en flaska whiskey och offra 2,5 dl till en efterrätt :)


Det är Jennie Elmerfors, chefskonditor på Gateau och Årets Konditor 2007, som står för receptet och hon har även några andra förslag på kombinationer av choklad och whiskey. En kombination som jag inte riktigt tagit till mig tidigare, men som överraskat mig positivt!

1 kommentar:

Marielle sa...

mmm, jag håller med - riktigt gott var det :) är ju inte heller någon whiskeymänniska egentligen, men jag börjar gilla det mer och mer.