måndag, februari 25, 2008

Welcome to Americana!

När jag bodde i USA brukade min värdmamma "baka" delikata små bullar till middagen ibland. Bakningen bestod i att öppna en papperscylinder där den färdiga degen låg, skära den i mindre bitar, lägga de på en plåt och pop it in the toaster oven! Inte konstigt att vi bara fick de ibland, sådan kraft som det låg bakom detta...

De hon alltid köpte var av märket Pillsbury....se den lilla degpojken do the robot HÄR. Iallafall, jag älskade de där bullarna, de var fantastiskt goda och så fort jag nånsin lämnat Sveriges gränser så har jag letat efter dom. Utan resultat.

Men så idag på affären, sprang jag på det här:


Det får duga som substitut, de ligger ju iallafall i en papperscylinder. Jag återkommer när jag testat detta, vilket ju måste bli till lördagsfrukosten eller nåt!

/Majsan

2 kommentarer:

Marielle sa...

får man kanske komma och smaka nån gång? en till tekväll kanske är på sin plats?

Mungbönorna sa...

Absolut! Vi gör vår egen tebuffé!
/M