söndag, februari 24, 2008

Jensens Böfhus

En av mina favoritrestauranger är Jensens Böfhus (ja man får faktiskt stava så på svenska). Jag vet att det finns iallafall några bönor till som tycker det funkar... Det är kanske inte för att det är den finaste maten jag nånsin ätit, men när mitt behov av kött och friterad potatis är som störst så finns de alltid där! De har till och med lunch till 1600! Hur bra är inte det?


En annan bra sak med lunchen är att du kommer undan med 59 kronor för en köttbit med potatis och sås (tyvärr lite dåligt med grönsaker) och Jensens Favoritsås är riktigt riktigt god!

För varje gång du äter där stämplar man ett värdekort och efter den femte stämpeln får man en gratis måltid. Och det är helt okej att använda den även på kvällstid när maten är dyrare. Och det har jag gjort ikväll!

I Stockholm finns Jensens på Sveavägen och Vasagatan och dessutom finns restauranger på 4 andra ställen runtom i landet. Jag upptäckte dessutom via deras hemsida att man kan köpa en hel del produkter i mataffärerna också. Jag kan inte komma på att jag har sett någon av dem, men ändå känns de väldigt bekanta... Har någon sett Favoritsåsen på hyllorna? Låt mig veta isf!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag älskar jensens. Åhh favoritssåsen är så underbar och deras potatis. Mums!!! När jag bodde i Malmö var jag där ofta men Sundsvall har ju inget jensens så det är väl dax att flytta söderut igen för nu var det länge sen jag fick äta deras goda favoritssås. :) En räddning har dock varit att man kunnat handla deras såser på vanlig mataffär. På flera ställen i Malmö så jag brukade bunkra upp!! De hade även jensenssåser på ICA här i Sundsvall dock inte favorit av nån korkad anledning :(

Anonym sa...

Jag har sett såsen på ica, i kylhyllan där typ arlas såser också brukar stå (de som är färdiga).
Lycka till i ditt sökande!