tisdag, juni 05, 2007

Test: Choclate Chip Cookies

Fick för mig att baka lite men det här med bakning är ju inte riktigt min grej men "lite småkakor kan man väl snöra ihop" tänkte jag och kom direkt att tänka på Cias recept på Choclate Chip Cookies (stavning-ingen aning?).

Efter lite handledning från Cia resulterade det tillsist i några kakor, dock inte så många som det borde ha blivit eftersom mina blev lite för stora och för tjocka.

Tror att jag satte för lite smör eller för mkt mjöl, enligt receptet skulle smeten klickas ut men jag kunde rulla min deg till bullar som jag sen plattade ut ... så jag antar att jag gjorde en liten miss med receptet. Kakorna blev lite för torra men i övrigt så var det ett bra recept, lätt och snabbt gick det.

Att resultatet inte blev allt för bra beror på den ovana bagaren :) ska under mina lediga lata dagar hemma i Kalix träna på det här med bakning! haha

3 kommentarer:

Anonym sa...

tyckte minsann att dina kakor såg lika smarriga ut! MUMS!

Sara sa...

Jag gjorde också chocolate chip cookies för ett tag sen men lisom dej så förvånades jag över att det inte gick att klicka ut kakorna. Inte för att det gjorde så mycket, bara märkligt att det stod så i receptet :)

Anonym sa...

Hmm... jag brukar ju klicka :) Men det kanske beror på att jag kommer från en familj där man inte snålar på smöret :) Vanligtvis tar jag en sked och tar upp lite deg och sedan användar jag en till för att gröpa ur den och klicka ner på plåten... Blir runda och lämpligt stora. Brukar platta till dem lite med skeden sen också, både innan och efter gräddningen så de blir mer platta...