lördag, februari 24, 2007

Tacogratäng


Ugn: 200-225 grader
Tid: cirka 10-20 min
500 g köttfärs
1 röd paprika
1/2 burk krossade tomater
1 påse tacokryddmix
1 bit purjolök
200 g creme fraiche
200 g Philadelfiaost (stavning..?)
riven ost
Bryn köttfärsen som vanlig tacoköttfärs. Blanda i hackad paprika och krossade tomaterna.
Blanda philadelfiaosten och creme fraichen. Hacka purjolöken och riv osten. Smörj en ugnssäkerform och bre ut creme fraiche röran på botten. Tillsätt därefter köttfärsen. Strö sedan över purjolöken och till sist osten.
Gratängen ska stå i ugnen tills osten är smällt och lite ljusbrun.
Servera med nachochips och sallad.
//Sofia

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad gott det ser ut! Lovar att jag inte är sur om du leder ligan ;) Kan meddela att jag drömt intensivt om gratängen inatt - men i drömmen slutade det med ett fatalt misslyckande och stor frustration! Det kanske går bättre nu när jag har receptet... ;)

Viktoria sa...

Hejs svejs! Hoppas det är ok att jag också skrivit om tacogratängen (med smärre ändringar). Med hänvisning till er förstås.

Anonym sa...

Hej! Det är klart att det är okej! Jag hade faktiskt precis tänkt lägga in en kommentar om att det vore kul att få höra om läsare som provat recepten så det är bara att köra på!

Anonym sa...

Måste bara tala om att jag testat receptet på tacogratäng och det är ju sååå gott! =)
//Cattis