onsdag, april 22, 2009

18 sorters svenska tomater

Daglivs är den affär jag allra oftast handlar i. Den öppnar tidigt på morgonen så jag hinner in för att köpa frukost eller lunch om jag inte hunnit med innan jobbet. De har ett fruktansvärt bra sortiment och nästan alltid bra priser. Att de även tillhandahåller kängurukött kan man ju tycka vad man vill om...


När jag hade synpunkter på miljövänligheten i utskicket av brev till alla medlemmar blev jag uppringd för att diskutera problemet och man förminskade iallafall storleken på kuverten efter vårt samtal...

Iallafall, det jag ville komma fram till var att jag tycker om butiker som är kundvänliga och ger bra service. Daglivs har ett twitterkonto (för ni har väl också twitter?) och om man följer det får man då och då uppdateringar med information som inte annonseras via övriga kanaler. Idag fick jag till exempel ett meddelande om en ny tomatsort och att det i dagsläget finns 18 (!) olika sorters svenska tomater i sortimentet. Inte illa det...

När jag ändå håller på kan jag nämna att de även har en sortimentsgaranti vilket innebär att man kan meddela om man saknar en vara och de beställer sedan in den inom 14 dagar. Om den ändå inte skulle vara möjlig att ta in får man 2000 poäng till sitt medmerakonto.

1 kommentar:

Marielle sa...

18 sorters svenska tomater... Hm... Hur många finns det liksom? Jag tycker att det är otroligt intressant att de kontaktade dig om miljöfrågan (plus för det!) - men jag kan ändå inte låta bli att fundera över hur många växthus som behövs för att producera 18 sorters svenska tomater nu innan det är säsong på riktigt. Ett plus och ett minus för mig i den frågan ;)

Men, twitteranvändandet hamnar ju också på plussidan - även om jag själv inte engagerat mig i twitter än. :)