onsdag, november 26, 2008

Valrhonakakao och kladdkakemuffins

I ett inlägg i september funderade jag på vad jag skulle göra av den valrhonakakao som jag hade kommit över. Efter ett tips från Daniel Roos beslutade jag och Cia, som var på besök vid det stora tillfället, att sätta en chokladpralin i mitten på de kladdkaksmuffins som E-S delat med sig receptet på tidigare. Sagt och gjort, smeten rördes ihop med lite extra mycket smält choklad och en chokladbit lades i botten innan smeten hälldes i formarna. Muffinsen gräddades, såg fina ut och garnerades med grädde och bär. Fina blev de ju och smaken var väl bra, men dock var de lite för kladdiga för min smak... Några minuter till i ugnen hade inte skadat om man säger så. Men, jag ska göra ett nytt försök någon annan gång och tror fullt och fast att det kommer att lyckas :)

2 kommentarer:

Cia sa...

Mmm, de var kladdiga! Jag tyckte inte det gjorde så mycket att de inte blev helt gräddade, men jag håller med, några minuter till i ugnen så hade det varit perfekt!

Gott och blandat sa...

Kladdkakemuffins är så gott! ;-)