måndag, juni 09, 2008

Chilipastasallad

Efter en lång period fylld med en hel del stress, jobbiga uppgifter och tunga avsked är det dags för mig att försöka hitta tillbaka till skrivandet i vår kära matblogg igen. Jag börjar med något enkelt som passar bra till grillningen eller sommarbuffén.

Receptet på chilipastasallad finns på ICA´s hemsida och tydligen har det även publicerats i deras tidning Buffé tidigare. Jag ramlade över receptet av en slump för ett tag sedan och har nu testat det ett par gånger. Jag måste säga att den här pastasalladen är något som helt klart kommer att återkomma ofta i mitt kök! Jag har provat den dels till helstekt fläskkarré samt till grillade fläskkotletter och den passade utmärkt till båda! Jag kan även tänka mig att den passar till till exempel kassler, kryddiga korvar eller helt enkelt bara som den är som en sallad i picnic-korgen. Man kan då lägga till lite mer grönsaker som exempelvis tomat och gurka eller något mer fantasifullt som... ja, tänk ut något du och tipsa oss gärna!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser onekligen gott ut! Jag ska absolut testa! Men du skulle inte säga att det är en pastasallad som fnkar som den är? Som enkel rätt i sig själv alltså.... Inte som tillbehör.

E-S sa...

Jo, det var det jag försökte få fram i samband med picnic-korgen. :) Men då behöver man nog lägga till lite andra grönsaker. Och kanske lite rökt skinka exempelvis. Eller bacon. Eller nåt. Vad tror du? Har inte så bra fantasi för tillfället... :(