torsdag, februari 21, 2008

Blåbärstryffel

Ännu en gång har jag förärats med tryffel från Åre Chokladfabrik, denna gång var det min kära mor som hade förbarmande om mig på en resa till fjälltopparnas land. Det som gömde sig i den välkända struten den här gången var små bitar av utsökt blåbärstryffel. Bitarna är doppade i vit choklad och inuti är de ljuvligt lila. Dessa godbitar rekommenderas varmt. Det kan helt enkelt inte bli bättre! Tack mamma!

Klicka här för att kolla in Åre Chokladfabriks övriga utbud.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Alla säger jämnt att de här är så himla goda men när jag testade en gång så smakade det jättedåligt! Men jag tror jag ska ge det en nytt försök för att det kan ju ha varit bara den, kanske butiken hade haft hemma den för länge? Jag vet inte men jag ska nog testa igen i alla fall.

E-S sa...

Vad tråkigt. Jag har som tur är aldrig (ta i trä) råkat ut för ett dåligt exemplar. Jag har dock för mig att det är fler som skrivit om dåliga exemplar i kommentarerna till tidigare inlägg om chokladen. Nu när jag tittar efter ser jag inte att det står något bäst föredatum på förpackningen. Kanske skulle det vara en idé att trycka på ett sådant så butikerna vet när de är för gamla för att sälja. Bättre lycka nästa gång! Annars tycker jag du ska gå tillbaka och klaga!

Marielle sa...

Även jag brukar tycka att chokladen är gudomlig - men det är en viss smak på en del av bärtryfflarna som jag inte heller gillar. En del är lite för smöriga för mig och den vita chokladen gör att det blir en speciell smak, men det är nog väldigt individuellt det där. Gillar helst punchtryffeln med mintcreme... Mmm...

Marielle sa...

Mintcognactryffel hette den visst ;) Rekommenderar även rödvinstryffeln och mintchokladkolan...