fredag, januari 04, 2008

Jordgubbstryffel


Allt godis till jul kan man ju faktiskt inte göra själv. Men är det inte mycket roligare att få en sån här fin strut från Skärgårdskonfekt istället för en Alladinask. Här behöver jag inte ens slåss om de godaste pralinerna ur det undre lagret. Jag har hela struten för mig själv! Detta är en julklapp från min bror och det är jordgubbstryfflar som var riktigt goda med mycket smak av äkta jordgubbar!

Jag undrar bara en sak... Vem var först med förpackningen? Åre chokladfabrik eller Skärgårdskonfekt?


4 kommentarer:

Lisa sa...

Hej rara Munbörnor! jag får trafik från er till min gamla blogg. Varför inte skicka dem till min nya blogg på Taffel.se? Uppdatera er länk så blir jag glad. Got nytt år!

http://matalskaren.taffel.se

E-S sa...

Lisa: klarrt och betarrt! Gott nytt år själv!

Cia: Jag tror, om jag inte missminner mig helt, att det är en ganska gammal tradition det där med godis i strutar :P

Anonym sa...

Jaja :) Men de här är ju nästan identiska....

Anonym sa...

Hej!
Skärgårdskonfekt är riktiga "copycats"!!!!!
Åre Choklad började sälja strutar 1991...alltså långt innan Skärgårdskonfekt startades. Det lustiga är att Skärgårdskonfekt i princip kopierar varenda ny smak som tjejerna i Åre tar fram. Fattar inte att dom har mage. Pinsamt.
Sist var det hallontryffeln...i en likadan rosa strut.

Köp originalet från Åre chokladfabrik!