onsdag, december 19, 2007

Rocky Road

Dags för ännu ett recept från Leila. Denna gång med en viss modifiering. Eftersom jag inte är särskilt förtjust i salta jordnötter valde jag därför bort dessa i min version av Rocky Road. Jag körde dock på pistagenötterna, de gillar jag skarpt!

Leilas recept hittar ni här, där ser ni också hur man går tillväga. Jag valde dock att göra mina lite tunnare än hennes och skära dem i lite mindre bitar för att få dem att räcka längre.

Jag hade i mina:
Ca 1 kilo blandgodis: geléhallon, kola, center, mars, små chokladrussin, skumbananer, skumgeléhallon samt pistagenötter. Vilket godis som helst funkar ju egentligen bra här. Det som var roligt med det här var att det kändes som om man gjorde kuckelimuckmedicin! Har dessutom sett i amerikanska recept att man ofta har körsbär i vilket låter hur gott som helst!

Kuckelimuckmedicin

2 kommentarer:

Anne sa...

Åh, med gelehallon i! Det var ju en strålande idé :)

E-S sa...

Ja, geléhallonen i blev riktigt bra, gillar färgklicken i allt det mörka. Och gott blev det! Frågan är om det kanske måste göras en till sats innan jul... :)