måndag, oktober 29, 2007

Test av morotskaka

Näst efter "Vad blir det för mat?", som tyvärr gömts undan på TV4 Plus av någon anledning (!), så är "Niklas Mat" en storfavorit bland matlagningsprogrammen som visas på tv för tillfället. Jag gjorde slag i saken och testade hans morotskaka i helgen, och den blev fantastiskt god! Mycket trevlig idé med passionsfrukten på toppen må jag säga :o)

Receptet hittar ni här: http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=34624&a=874158&lid=puff_886857&lpos=extra_2

//Majsan




3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad gott! Finns det kanske en liten bit kvar?

Jag ser dessutom fram mot Marielles morotskakeinlägg som borde vara på gång snart tycker jag!

Jag har faktiskt aldrig bakat en morotskaka, men när jag äntligen får komma till mitt eget stora kök om några veckor ska jag göra slag i saken och kanske bjuda någon på fika :)

annamaria sa...

Har till 11-kaffet idag ätit en Morotskaka på Waynes Coffee - den är supergod! Tjockt lager med färskost-topping. mmmmm Fast det går inte upp mot hembakat....

E-S sa...

Jag ser att det är kokos och ananas i denna! Det låter mycket spännande och gott! Jag har tidigare bara gjort Tinells variant. Denna står nu på listan över saker att göra...