söndag, juni 24, 2007

minosel

Salt- och sötsug är två kompisar som jag alltid har med mig... Sötsuget umgås jag inte så ofta med men däremot desto intensivare när det blir av. Saltsuget kommer istället ganska ofta men i hyfsat måttlig mängder...

Även fast jag inte märker av några effekter av de här bekantskaperna just nu, vet jag att jag skulle må bättre i längden av att begränsa umgänget. Därför tycker jag om minosel!






Natrium som finns i vanligt koksalt binder vätska vilket i sin tur orsakar högt blodtryck och i längden även hjärt- och kärlsjukdomar. minosel, som är ett mineralsalt, innehåller endast 13% natrium och balanserar sedan upp med andra mineraler som kalium, magnesium, jod, kalcium och zink.

Jag har faktiskt inte testat än, men jag tycker åtminstone att det är värt ett försök. Ett extra plus är ju också att de lockar konsumenterna med tre olika sorters salt; Naturell, Citrus Splash och African Roast. Tricket fungerade väldigt bra på mig som gärna provar nya kryddkombinationer och jag valde självklart African Roast! Ytterligare en stjärna i kanten för den snygga aluminiumburken!

Snygg och informativ hemsida: www.minosel.se

Inga kommentarer: