måndag, mars 05, 2007

Matlista

Jag har blivit beroende av listor (jo ännu mer)... Jag har hittat listsidan Lists of Bests och här finns väldigt många listor av olika slag, delvis från medlemmar, men också "award winners" och definitiva listor som BBC's "50 things to eat before you die". Man får kryssa i det man i det här fallet har ätit och när listan är avklarad får man ett resultat på hur stor del av maten i listan man har ätit.

Kanske inte världens roligaste med mat, men det känns bra att veta att jag sett 26% av alla filmer som vunnit en Oscar för bästa film. Dessvärre har jag bara läst 6 % av alla nobelpristagare i litteratur. Av de 1001 böcker man måste läsa innan man dör har jag bara klarat mig igenom 2 % och jag har bara besökt 3% av de 1000 platser man måste besöka innan man dör...

Cia

2 kommentarer:

Anonym sa...

:) Vad roligt det här var! Och att man kunde se vilka du kryssat i! Späänande ;) Min Oscarstatistik blev 43%, nobelpristagarna blev 10%, de 1001 böcker man bör ha läst fick jag 5% på och på de 1000 ställen man bör ha varit på fick jag ynka 2%... Men det mesta som man tydligen bör se ligger ju i Amerikat... :( Nu vet man iaf vad man ska jobba på de närmaste åren! :)

Anonym sa...

ja jag vet! nu har man ett antal nya mål uppsatta :)