fredag, februari 02, 2007

Busenkel pasta

Nu vill jag också blogga lite, så jag lägger in ett recept på pasta som jag själv hittat på och som man kan ta till en tråkig vardag när man vill göra nånting toksnabbt och tokgott:

1. Släpa dig till närmaste matbutik.
2. Ta en korg och stoppa ner: färsk tagliatelle (detta besvär BÖR man göra sig, eftersom resten av rätten är så basic, men vill man så får man förstås köpa torkad tråkpasta)
3. Fortsätt till grönsaksdisken och lägg ner champinjoner (först i påse, sen i korgen...det spar tid vid packningen sen)
4. Om du är väl bekant med butiken, gå direkt till hyllan med soltorkade tomater, annars: gå tre varv för att sedan tillslut hitta dessa på en undangömd hylla nånstans...(suck...här nådde vi högsta svårighetsgraden i det här receptet tror jag...)
5. Gå nu till mejeriplacet och plocka ner en burk creme fraiche (sv. uttal kräm fräsch) med smaken av franska örter
6. Tillsist: ett paket bacon, tjoff ner i korgen...nu kan du gå till kassan!

(Här vill jag kort återgå till punkt 4: när du hittat de soltorkade tomaterna ska du stoppa ner dem i korgen...inte bara titta på dem i förnöjsamhet över att ha hittat dem. Detta för att undvika irritation vid hemkomst.)

Här väljer jag att illustrera samtliga ingredienser för att göra det hela ännu mer tydligt:



(Hittade ingen bild på franska örter-varianten av kräm fräsch, den är grön...man kan välja en annan variant av fräschen, exempelvis den på bilden, men det blir inte rätt...)

Så...väl hemma så kokar du pastan, steker champinjoner och bacon, kastar i de soltorkade och blandar sedan i creme fraichen! Klart!

//ööö
House of Mary

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har en svag aning om att det inte gick så bra med tomaterna?