torsdag, februari 01, 2007

Mat i Paris



Nu är jag tillbaka! Det var väldigt trevligt och vi har sett allt man ska se inklusive Eiffeltornet, Mona-Lisa, Champs Elysees, Sacre Coeur, Triumfbågen och Notre Dame. Men jag är väldigt ledsen Emma-Sara, det blev inte några specialare... Jag hoppas du har bättre möjligheter för kulinariska upptäckter i Thailand :)



Jag köpte ändå en strut med rostade kastanjer, det kändes lite franskt, iallafall inte svenskt... Tyvärr var de här inte goda alls, jag antar att de kanske var överrostade eller liknande. Att äta dem precis som de är utan tillbehör kanske inte heller är det bästa sättet att servera kastanjer på.

Förutom det så åt jag en fransk pizza som enligt mig mest påminde om italienska pizzor och enligt oscar mest om svenska... I vilket fall som helst var de lika goda som både italienska och svenska! Jag åt dessutom en fransk tolkning av "well-done" beef som var klarröd inuti med en halv centimeters stekyta...


Som kronan på verket och det som måste betraktas som mest franskt av det hela presenteras i form av ett Pulp Fiction-citat:

Vincent: And you know what they call a... a... a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
Jules: They don't call it a Quarter Pounder with cheese?
Vincent: No man, they got the metric system. They wouldn't know what the fuck a Quarter Pounder is.
Jules: Then what do they call it?
Vincent: They call it a Royale with cheese.
Jules: A Royale with cheese. What do they call a Big Mac?
Vincent: Well, a Big Mac's a Big Mac, but they call it le Big-Mac.
Cia

Inga kommentarer: