onsdag, december 06, 2006

Snabba arraksbollar

Hittade det här gamla receptet i min receptlåda. Måste vara från 80- eller tidigt 90-tal. Vi fick det av goda vänner till familjen som brukade bjuda på dessa då det nalkades festligheter! Nu fick jag i alla fall för mig att göra dessa än en gång då jag älskar godsaker som smakar arrak! Chokladströsslet var dock slut på affären så jag fick hålla tillgodo med det blandade. (Gjorde dem för övrigt i söndags, innan magsjukan fick mig i sina klor...)

1 pkt sockerkaksmix

1 ½ dl arrakspunsch eller typ 20 droppar arraksessens

3 msk kakao

125-150 g smält smör
(känn er fram hur mycket som behövs)
Chokladströssel


Blanda kakaon med sockerkaksmixen. Häll/droppa i punschen eller essensen. Blanda sedan ner det smälta smöret så det blir en slät och fin blandning. Ställ kallt. Rulla sedan bollar i chokladströssel. Snabbare julgodis får man leta efter! Mmm... arraksbollar...

E-S på bättringsvägen

1 kommentar:

Mungbönorna sa...

Mmmmm, får mig att tänka på smaken från den där dammsugaren jag smaskade i mig idag...
/Maruela