torsdag, november 02, 2006

Het kyckling i pitabröd

Det här receptet hittade jag i min Viktväktar kokbok. Gott och enkelt till vardags :) och som jag ofta gör med recept så gör jag om dom till min egen variant!


4 portioner

4 kycklingfileeér
2 tsk olivolja
1 msk paprikapulver
1 tsk chilipulver
3 msk citron eller lime saft
salt och peppar
4 medelstora pitabröd


Sätt ugnen på
200 grader.
Blanda olja, paprika- och chilipulver och citronsaften i en ugnssäkerform.
Lägg i kycklingen och blanda om. Låt dem marineras ett tag.
Stek kycklingen i ugnen tlls köttet är genomstekt, ca 15 min.
Vänd filéerna en gång under tiden.
Salta och peppra. Värm pitabröden.
Skiva kycklingfileérna och fyll bröden med dem.
Servera med sallad, tomat och lite va man vill ha i :)

Tips: jag brukar alltid sätta nå gott geggigt också, typ keso!
/Sofia

2 kommentarer:

Mungbönorna sa...

Darn that sounds nice...

Mungbönorna sa...

Hihi, det var jag :)
/Marielle