torsdag, juli 08, 2010

Bästa sommarpajen!

Min kollega pratade om en paj som hon blivit beroende av. Lite konstigt att bli beroende tänkte jag, men behövde ett nytt pajrecept så jag provade. Och så blev jag också beroende. Jag åt denna paj minst 4 gånger samma vecka. Som var lika god varje gång!

Gör en valfri pajdeg, jag använder samma deg som jag gör till pizza.

Lägg sedan i tomater. Jag köpte cocktailtomater för jag tyckte det var finast så, men det fungerar självklart med vilka tomater som helst.

Öppna sedan en burk med kronärtskockshjärtan och lägg i i formen. Ta så mycket du vill ha. Jag ville ha mycket!

Smula i den godaste och krämigaste fetaosten du vet!

Jag har lite svårt för äggstanning och valde därför att använda creme fraiche. Jag pressade i lite vitlök i såsen och sedan hälldes det på övrig fyllning. Pajen fick stå ganska länge i ugnen och den blev så god när den väl kom ut! Tänk sallad och vitt vin till!

Inga kommentarer: