onsdag, september 16, 2009

Lindt Mousse au Chocolat

Jag har plågat min omgivning ett tag med uttalanden som "-men har ni SETT reklamen om chokladen?? med mousse i?! som ser ut som kuddar?" Har med andra ord varit sugen på att testa den... Helt plötsligt fanns den där i hyllorna förra helgen och jag testade Noisette.

Det här mina vänner, är ingen äcklig choklad, å nej, den är mycket god!!! Meeen...den har sitt pris, och jag hade förväntat mig mer, något mer...exklusivt. Både jag och de andra medlemmarna i testpanelen tyckte att den påminde väldigt mycket om en annan chokladkaka, en som också ser ut som kuddar men med ett rosa papper runt. Och den är billigare. Bara ett tips =)


Mungbönornas betyg denna gång blev därför:
Vad tycker ni? Nån annan som har testat?

3 kommentarer:

Elca sa...

Jag håller med helt och hållet! Tyckte också att det såg så gott ut men näe, sett till att det finns billigare alternativ som är minst lika goda var det här en riktig besvikelse.

E-S sa...

Vad fruktansvärt tråkigt att höra! Jag som drömt våta drömmar om den reklamen :P

Anonym sa...

Vet att denhär är gammal, men man kan inte jömföra ljus och mörk choklad.. alla ljusa smakar smör. Testa den mörka före du går till någon slutsats.
(och om du inte tycker om den, så har du ingen smak :D )