måndag, augusti 31, 2009

Äntligen höst!

Morötter, vitkål, kålrötter, rödbetor, palsternackor! Det finns så mycket goda rotsaker under hösten att jag blir alldeles salig!

Så - idag har jag ätit kålpudding :)
MMmm MMmm MMMmmm!!!

(och här skulle jag lägga in en fin bild - men den enda jag får in står på hög kant så jag orkade inte mecka mer idag)

Jag älskar kålpudding. Jamän det gör jag! Kan äta hur mycket som helst - och är lika förtjust i vegetarisk kålpudding. Såg ni, förtjust - hahaha. Jaja, you get the point - I like kålpudding.

Kan dela med mig av nåt enkelt men vettigt recept snart om det finns intresse. Idag blev det mest bara hack, hack, hack av vitkål som smörfrästes och sedan fick koka med lite vatten och mycket sirap, stekt köttfärs som sedan varvades med kålen i en form, lite grädde och en skvätt soya ovanpå - allt utan någon som helst mätning (ja - jag vet att det inte är så lätt att följa det). Självklart äter jag kålpudding med kokt potatis, brunsås och lingonsylt. Hell yeah.
Mer rotsaker blir det snart igen!

1 kommentar:

Helena Ljunggren sa...

Kålpudding är så fantastiskt gott. Tyvärr lyckas jag inte göra någon som smakar som gamla farmors, den slår allt :)