onsdag, februari 04, 2009

Björnbär-Hallon-Yangmei

När det gäller dryck vill jag gärna ha dem så tunna som möjligt. Milkshakes och smoothies har aldrig varit någon hit och ska det vara får det inte vara för sött vilket ofta är fallet. 


Dessa kriterier gör att jag oftast undviker sådana produkter. Men idag väntade den här spännande nyheten utanför min dörr när jag kom från jobbet! Spännande säger jag därför att det i marknadsföringen inte avslöjades mer än att det handlade om en dryck och om ett superbär som inte fanns på den svenska marknaden än.

Superbäret heter Yangmei och kommer från Kina. Där har man använt det i flera tusen år pga dess hälsosamma effekter. Bland annat sägs det innehålla en hög koncentration av antioxidanter, mineraler och vitaminer vilket passar mig utmärkt just idag eftersom jag verkar ha en förkylning på gång och gick från jobbet med feber. Jag har stora förhoppningar på att det åtminstone lindrar lite :)

Till skillnad från andra varianter i samma kategori tyckte jag väldigt mycket om den här! Fortfarande tjock, det är sant. Men eftersom Yangmei-bäret ger en ganska syrlig smak kompenserar det mer än väl. Jag är också barnsligt förtjust i nyheter och ett bär som är nytt för Sverige, det är ju helt fantastiskt! Jag skulle jättegärna få tag på ett bär och prova hur det smakar på riktigt. Behöver man åka till kina för det?

Extra plus för "inga koncentrat, inga konserveringsmedel, inga tillsatser, inget tillsatt socker".

Från och med den här veckan kan du köpa Chiquitas nya Björnbär-Hallon-Yangmei-smoothie i butik.

Inga kommentarer: