torsdag, januari 15, 2009

Vitamin Well Recovery

Vitamin Well lanserade i höstas en ny dryck, utöver de som tidigare fanns i deras sortiment. Den nya drycken kallas Vitamin Recovery och innehåller näringsämnen för "optimal återhämtning". Pressmeddelandet menar att dessa näringsämnen består av vitamintillskott av B och E-vitaminer samt elektrolyter (salter), L-karnitin och grönt te. L-karnitin bidrar bland annat till musklernas återhämtning och hjälper dessutom till med kroppens fettförbränning.

Jag gillar Vitamin Recovery men om den gör så mycket för återhämtningen kan jag inte svara på. Jag drack den efter ett vanligt arbetspass, tror inte det kan räknas som om jag vid det tillfället ansträngt kroppen särskilt mycket :) Dock är den i alla fall god, kall som ljummen, och fungerar mycket bra för att släcka törsten. Jag är helt klart av den uppfattningen att vatten är den bästa törstsläckaren, läsk och annat går bort, men här har vattnet helt klart fått sig en utmanare i Vitamin Well's drycker!

2 kommentarer:

Anonym sa...

"...läsk och annat går bort" ?? Vem är du och vad har du gjort med E-S? =)

E-S sa...

*Host* Eh, ja... :) Jag har nog efter X antal år äntligen kommit till insikt (eller snarare accepterat det faktum) om att vatten är bättre än läsk i fråga om att släcka törst. Därmed inte sagt att läsk inte är gott vid andra otörstiga tillfällen :)