onsdag, november 05, 2008

Blossa 08


Ni missade väl inte att Blossa 08 fanns i butik i måndags? Jag hade förväntat mig att den bara skulle finnas där i några timmar och skyndade mig som attan för att få tag på en flaska. Det hade jag egentligen inte behövt gjort, för det visar sig att det finns en hel del flaskor kvar lite överallt.  Så har ni inte köpt en flaska än finns det fortfarande tillfälle! Jag har också hört ryktas att det kan vara sista året det överhuvudtaget går att köpa en flaska eftersom produktionen skall läggas ner...

1 kommentar:

Marielle sa...

Jag har inte köpt än så det låter bra att det finns lite kvar än :)

Det är sista året det går att köpa en flaska Blossa Årgångsglögg som är buteljerad i Sverige/Sundsvall eftersom Vin & Sprit lägger ner där, men i en intervju i kära Mittnytt sades det att produktionen flyttas till Danmark och Frankrike.

Därmed kanske man kan hoppas på årgångsglögg även nästa år - även om den måste ta sig upp från söderort först.