lördag, oktober 04, 2008

Chok-o-licious


Marabou har kommit med ett nytt sortiment av choklad. Chok-o-licious heter det och finns i tre smaker, mjölkchoklad, daim och lakrits. Jag hittade lakritschokladen när jag handlade imorse. Jag har googlat runt lite för att se vad andra har tyckt om den och omdömena är varierande. Många tycker den är jättegod, "det salta passar så bra med det söta". Andra är mer tveksamma, "det är synd att lakritsen var så hård". 


Själv är jag lite kluven, choklad och lakrits är ju mina laster som jag kan äta ihjäl mig på. Jag tror det finns en grym potential för gifte dem emellan, men det här var ingen jättehit trots att det ändå var helt okej. Nej, jag tyckte inte lakritsen var salt. Nej, jag tyckte inte alls den var hård (gissar att det kan vara ett resultat av att ha chokladen i kylskåpet, vilket är en dödssynd i mina ögon). Jag tyckte det smakade lakritsbåtar i geleform... 

Som en parentes kan nämnas att jag lästa någonstans att det inte är riktig lakrits i chokladen utan fruktbitar som är smaksatta. 

1 kommentar:

E-S sa...

Usch! Varför förstöra något så gott som choklad med något så äckligt som lakrits... Verkar dumt tycker jag :)