fredag, augusti 01, 2008

Bär

Det blev en inte lika fin dag idag efter flera veckor av medelhavsvärme. Ganska skönt att det kan dugga lite tycker jag som inte är gjord för sådana temperaturer och som dessutom har lite att göra inomhus idag.

Jag lyssnar på Sommar i P1. Det är Annika Norlin som pratar och det är faktiskt riktigt bra! Jag har även varit ute i mamma och pappas trädgård och plockat röda vinbär och bakar mig en kaka. Mer om det senare!



Förutom vinbär har jag länsat (tänkte jag säga, men det gjorde jag inte, det finns massor kvar) körsbärsträdet som verkar ta igen alla år av torka. Det finns MASSOR med körsbär på trädet, och inte ett enda var attackerat av fåglar. Helt utan fula blåa nät eller metallvimplar. Jag plockade på mig ett antal liter, men jag vet inte riktigt vad jag ska göra med det. Något säger mig att det inte är helt hälsosamt att äta 5 liter körsbär på en gång sådär. Men det måste ju finnas massor med recept på diverse saker man kan tillverka! Ge mig!

Inga kommentarer: