torsdag, april 17, 2008

Ciao Ciao

Ciao Ciao Pizzabutik i Stockholm, på hörnet mellan Östermalmsgatan och Sibyllegatan, är en pizzeria/restaurang jag blev introducerad till nyligen. Det finns några restauranger inom Ciao Ciao-familjen som jag har förstått det, den vi var till var ungefär lika stor som ett hål i väggen. Det gör dock inget. Får man bara ett bord är det helt okej att det är trångt. Det går även bra med avhämtning. Pizzorna smakar äkta italienskt, trots att de är lite tunna i botten... Jag provade mig på en Pomodoro som innehåller mozarella, soltorkade tomater och färsk basilika. Den var riktigt god och inte särskilt dyr heller. Har för mig att jag betalade 60 kronor för min och med rådande pizzapriser tycker jag inte det är så mycket. Blir definitivt ett återbesök eller försök på någon av de andra restaurangerna.

Inga kommentarer: