onsdag, mars 26, 2008

Regionalt vatten

Vasa bryggeri, beläget i Sundsvall (Nolby närmare bestämt), är ett av de bryggerier som bland annat tillverkar den så kallade norrländska nationaldrycken Trocadero. De tillverkar även ett kolsyrat vatten som säljs på flaska och som tydligen inte fraktas onödiga sträckor, utan säljs inom den egna regionen! Hur stor denna region är framkommer dock inte i produktinformationen på hemsidan. Eller så kanske jag bara inte hittar det... Men! Trots att jag brukar försöka ta med mitt eget vatten då jag ska ut på äventyr, händer det att jag glömmer flaskan på hallbordet. Det är vid sådana törstiga tillfällen som man blir lite extra glad då man upptäcker något dylikt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Braa! Sånt tycker vi om. Men en sak jag funderat på, det är varför man aldrig funderar på att minska konsumtionen av annan vattenbaserad dryck som läsk och öl? Det är ju också ett substitut till vatten från kranen, trots att det inte är riktigt samma sak jag vet...

E-S sa...

Jag har också funderat på det. Man borde egentligen gå omkring med samma dåliga samvete då man dricker en läsk som när man dricker kolsyrat vatten färdigt på flaska.

Cia sa...

Ja jag tycker det... Men samtidigt vet jag ju att argumentet är: varför köpa vatten när du kan få det ur kranen. Kan ju inte direkt beställa annan dryck ur vattenkranen. Det här handlar om ett val mellan att ha och inta ha.