tisdag, mars 18, 2008

Äggstra äggstra

Jag målade kanske eventuellt ägg när jag var lite någon gång sådär... Ingen tradition direkt. Det är iofs ganska roligt att dekorera och sätta prickar och ränder och vad jag nu kan hitta på på äggen, men jag skulle lika gärna klara mig utan.


Att färga äggen på olika sätt har man ju hört talas om (ååh vad efter hon är tänker ni nu) men hur kul är det egentligen? Inte alls tycker jag... Men jag har heller aldrig haft en tillräckligt bra fantasi för att komma på att man ska göra såhär:


Man har helt enkelt preparerat ägget med diverse externa mönster och metoder för att få ett lite proffsigare intryck innan man krossar skalet... Inspirationen kommer från Husmusen, men bild och instruktioner från Tasteline.

Om jag inte firat i en familj som målar sina ägg med vattenfärg hade jag nog provat detta iår!

Inga kommentarer: