tisdag, mars 18, 2008

Symöteslåda




Det här är en supergod och jättelätt man-tager-vad-man-haver rätt. Jag och syster Sara lagade den ihelgen, vi båda tyckte det var väldig gott men jag är inte säker på att dom små tvillingarna Agnes och Amanda höll med oss, deras mat hamnade mer på golvet än i magen.

En massa bandspagetti/spagetti
0,5 strimlad purjolök
2 finhackade vitlöksklyftor
5 hg kassler i tärningar
2 finhackad paprikor i fina färger
Rätt mkt chilisås
3 dl grädde - ju mer desto godare :)
Dragon
Salt, peppar
Riven ost

Koka spagettin och lägg i smord form. Fräs paprika, purjolök, vitlök och kassler i ca 10 min. Lägg sedan i dragon, chilisåsen och grädde och låt småkoka ytterligare ca 3-4 min. Häll röran över spagettin . Strö osten över formen och gratinera i 225 grader ca 15-20 minuter.


Kan nästan tycka symöteslådan är godare dagen efter, vet inte varför men kan kanske bero på att spagettin fått stå och dra sig lite. Dra till sig lite av grädden :) Mmmm Mums!

2 kommentarer:

Cia sa...

Påminner litegrann om vårt fågelbo, låter helt klart värt att testa!

annamaria sa...

Jag blev bjuden på symöteslåda för många år sedan - väldigt gott. Jag trodde inte det verkligen fanns en rätt som hette så. Inte riktigt exakt som ert recept men något liknande och gott är det! Dragonen gör mycket.