onsdag, januari 23, 2008

Löfte

Jag är inte bra på nyårslöften, dels brukar det vara ganska mycket som står på spel, dels kommer jag aldrig på något bra..

Jag tänkte istället prova mig på ett nymånslöfte, men jag är inte bra på månar heller, har aldrig lyckats lista ut om det är den vita eller svarta cirkeln som betyder nymåne respektive fullmåne. Igår var det en vit cirkel i min almanacka och då tänkte jag att ett nymånslöfte kanske skulle vara passande :) Men inte då... Jag har insett att det är den som betyder fullmåne. Och fullmånslöfte låter inte så himla roligt. Vi lägger alltså ner idén.

Det jag hade tänkt komma fram till efter allt det här funderandet är iallafall att jag vill utmana mig själv att åstadkomma någonting nytt varje månad. Det kan vara precis vid som helst, men det jag är mest sugen på just nu är rödbetskakan i Vinterns Söta.

Detta är alltså mitt löfte:

Innan den 23 februari ska jag ha bakat rödbetskaka. Slå mig på fingrarna om jag inte håller det!

1 kommentar:

Mungbönorna sa...

Hur gick det med det här löftet? =)
/Maraja