torsdag, december 06, 2007

Årets första julbord - Bredbyns Gästgiveri

Jag har ätit årets första julbord - and it was goooooooood.

Det blir ingen lång utläggning, men denna gången gäller rekommendationen mina hemtrakter och Bredbyns Gästgiveri. Sillar (polkasill, ingefärssill, stjärnanissill, whiskeysill, citronsill osv), skinka, renstek, janssons, köttbullar, vitost, fatost, ris à la malta...mmm...
Gemytligt, hemlagat så det känns ut i fingertopparna och hur mycket julgodis som helst ;)
Längtar än mer till jul nu :)

3 kommentarer:

E-S sa...

Vad mysigt det ser ut ;)

Anonym sa...

Undrar bara hur polkasillen smakade?

Marielle sa...

Ja du Karinw :) Polkasillen hade verkligen en säregen smak... Jag är lite kluven i mitt utlåtande, men det var inte en helt tokig kombination faktiskt. Många vid bordet hyllade den, men jag nog nöjer mig med att säga god (men inte lika god som västkustsillen). Den syrliga sillsmaken försvann lite till förmån för en mer "frisk" smak - helt enkelt lite mindre frän sill än vanligt.