fredag, december 14, 2007

Vykort från landet i söder

Köpenhamn 071214

Hej alla!

Här i Köpenhamn har vi det bra, nästan så bra att man inte vill åka hem! Vädret kunde ha varit bättre, med mulen och grå himmel. Temperaturen är det dock inget fel på: -många härliga plusgrader är det! I dag har jag ätit rundstycken (typ småfranskor) med massa olika korvar som pålägg till frukost. Frukosten avslutades med ett stycke wienerbröd, dock inte med choklad då det tydligen är mer eftermiddagsfikaaktigt (vad är skillnaden undrar jag?). Det får bli ett med choklad i eftermiddag istället, jag kan ju bara inte vara utan det när jag är här! Till lunch har i alla fall avnjutits ett stycke obligatoriskt t-birkes. Min favorit! T-birkes ska tydligen vara ett sötbröd som ska förtäras som det är men jag kan aldrig hålla mig från att lägga på diverse pålägg. I dag blev det en halva med bakad leverpastej på ena sidan och kartoffelspegepölse på andra sidan. Den andra halvan avnjöts med dansk lagrad ost (varför kan inte danskar göra god ost? Vad är problemet!?!?!?) samt brombärsmarmelad (misstänkt likt skogsbär). Jag kunde inte bestämma mig för vilken bild som skulle få vara på framsidan av detta "vykort" så jag hoppas det är okej med flera bilder!

T-birkes
T-birkes med ost och marmelad

Wienerbröd utan chokolade

Hoppas ni har det bra där hemma i kylan allihopa! Stora kramar och varma hälsningar från E-S

Inga kommentarer: