söndag, maj 20, 2007

Grillad zucchini och fetaost



Med anledning av gårdagens grillning gjorde jag detta tilltugg. Det var mycket enkelt och består av 1. zucchini och 2. fetaost.

Som synes på bilden skivar man både zucchini och fetaost och klämmer ihop dem med en skiva zucchini på varje sida om fetaosten. Jag penslade allting med balsamvinäger den här gången, men i andra fall brukar jag använda lite soja och olivolja, eller bara olivolja. Det kan varieras i oändlighet, det kanske till och med skulle vara gott med honung, det söta mot det salta... Lite tabasco? Sen använder jag min salt- och pepparkvarn och kör några varv.

Jag satte ihop dem med tandpetare men jag tror att det enklaste vore att köra dem i ett litet halster. Kom ihåg att man ska grilla zucchini ganska rejält så den blir nästan helt mjuk. De tjänar på att serveras varma.

Inga kommentarer: