söndag, maj 20, 2007

Fetaoströra

Ännu ett tillbehör till grillningen var en röra med en vanlig tsatziki som bas. Yoghurt, gurka och vitlök, mängd efter egen smak. När allt det var sammanställt smulade jag ner lite (eller ganska mycket) fetaost i röran. Det blev sjukt gott!


Inspirationen kommer från vårt favoritfik som tyvärr inte längre finns med oss; Tinells. Det finns ett recept på fetaoströra i deras kokbok som jag inte tittat på när jag gjorde den här, men jag antar att de påminner ganska mycket om varandra. På Tinells hade de den i både bakad potatis och på macka.

Jag använde Milkos nya Turkiska Yoghurt på ½litersförpackning, mycket smidig! God också...

2 kommentarer:

Anonym sa...

grrr.... varför är milkos sortiment fortfarande så fruktansvärt dåligt i södra sverige?!

Anonym sa...

Kan då säga att Norrmejeriers sortiment slår alla andra mejeriers! :) Är rena himmelriket när man är hemma o kunna välja o vraka bland olika produkter :)