söndag, februari 18, 2007

Dessertbuffé

Detta blir en liten restaurangrecension.

Jag var förra onsdagen på Brandstation här i Sundsvall och åt middag. Det var lite sådär halvromantiskt på alla hjärtans dag med mysig musik, levande ljus och en massa andra par överallt såklart! Vi beställde en varsin oxfilé med ädelostpotatis och madeiravinsås, det var riktigt gott, men ändå långt ifrån det godaste jag har ätit.

Efter denna rätt valde vi trots att vi var ganska mätta att gå in på en dessertbuffé som hela tiden rekommenderades till alla andra bord som redan var klara av personalen. Till slut hade de lyckats övertyga mig om att det nog var det bästa att göra också, och det var det! Jag hade kunnat strunta i att äta maten innan om jag visste att jag skulle trycka i mig så mycket dessert!

Uppdukat på bardisken fanns följande

Pannacotta
Hallonmousse
Crème Brulée
Mandelformar med någon slags kräm och jordgubbar
Vit chokladmousse med fruktsås
Chokladtårta
Valnötstårta
Marängsviss
Ytterligare en sorts kaka

Jag åt så jag trodde jag skulle spricka. När allt var så fruktansvärt gott kan man ju inte sluta bara för att man råkar vara lite mätt... Min favorit blev ganska på en gång den vita chokladmoussen och jag hämtade om ganska många gånger på den... Den var dessutom helt perfekt som substitut för grädde till chokladtårtan :) Mitt sällskap valde istället att få i sig ett antal pannacottor som uppskattades mycket! Hallonmoussen var också jättegod! Och marängsvissen...

Cia Y = Sant!

Tyvärr tror jag att det här var en buffé speciellt för alla hjärtans dag och isåfall betyder det att den lilla romansen var över på en gång... Men det var bra så länge det varade! Jag är ledsen för er skull att ni missade det...

Cia

Inga kommentarer: