torsdag, november 16, 2006

Pasta med ädelostsås

Eftersom det finns aningens tendens till att bara handla om bakverk här hade jag tänka att bidra med... en fruktansvärt onyttig, men underbart god middag! Eller det där med nyttig kan jag egentligen inte svara på eftersom jag är sämst i hela världen på att bedöma vad som är bra eller dåligt att äta... ska iallafall serveras med färska tomater, det är väl bra maria? :)

Jag invigdes för det här receptet av Oscars pappa, men jag har för mig att det har sitt egentliga ursprung hos Oscars pappas systers man :)

INGREDIENTS in order of appearance:





Steg 1! Smält ädelosten i en tjockbottnad kastrull (det bränner inte fast lika mycket då) (ett annat tips är att hälla i lite matlagningsgrädde i botten av samma anledning)(välj en bit med ganska mycket mögel, det blir godast då)

Steg 2! Häll i matlagningsgrädde (inte fullt ett helt paket... kanske två tredjedelar... anpassa själv :))

Steg 3! Strimla rökt skinka i småbitar och ha i en stund innan det är klart (ta så mycket ni vill ha själva!)

Steg 4!Alldeles innan det är klart har man i en äggula för att det ska binda ihop sig och bli en tjock kladdig underbar röra :)

Steg 5! Ni har ju självklart kokat pasta penne under tiden, al dente är att rekommendera!

Steg 6! Blanda alltihopa i en skål eller ett uppläggningsfat

Steg 7! Glöm inte färska tomater till!

Förutom att det är en av få rätter jag skulle kunna äta varje dag är det väldigt väldigt enkelt att tillaga och går jättefort! Provaprovaprova!!!

Cia


Tack för bilderna säger jag till:

1 kommentar:

Mungbönorna sa...

Lyyysande!! Det där ska jag testa! /Maria