onsdag, augusti 25, 2010

Östermalmsgrillen


Det tog mig mer än ett år att byta favoritgrill i vårt nya område. Tidigare var det Nybrogrillen som gällde, men nu har jag gått över till Östermalmsgrillen. Här finns alla möjliga och omöjliga sorters korvar, men eftersom jag har det lite kämpigt med korv håller jag mig gärna till beprövade koncept. De tre gånger jag varit dit har jag ätit ungersk kabanoss på det traditionella viset med surkål och pikant sås i baguette. Väldigt gott! Och för bara 50 kronor. Den överlevde till och med en take-away-promenad på mellan fem och tio minuter hem.

2 kommentarer:

Marielle sa...

Jag har tänkt att jag ska testa östermalmsgrillen flera gånger jag med men aldrig kommit mig för. :( Den är väl ett av "guldkornen" enligt många recencenter dessutom :) Kan du se till att jag tar mig dit nästa gång jag kommer ner och hälsar på?

Cia sa...

Det är bara att komma hit så tar jag med dig :)