torsdag, oktober 01, 2009

Rosa rattar

Idag är det den 1 oktober vilket betyder att vi inleder bröstcancermånaden. På temat rosa bandet verkar det inte finna några gränser för hur kreativa olika varumärken är för att bidra till den goda saken. Förra året och året dessförinnan körde vi på rosa toalettpapper.


I år är favoriten Ahlgrens Rosa Rattar. Jag tycker idén är en av de bästa tillämpningarna hittills. Det är det egna varumärket, det är den egna färgen, det är en variation på sitt eget tema och det anspelar även på brösten. Genialt!

Nu har jag iofs, efter många provsmakningar, kommit fram till att rosa är den Ahlgrensfärg jag tycker minst om (vit kommer först, sen grön), men vad gör man inte för att främja forskningen och sitt eget sockerberoende?

3 kommentarer:

Tessan sa...

Fast rattarna smakar inte exakt som de rosa bilarna tyckte jag, godare! Eller så berodde det på att jag var så himla glad över de rosa rattarna och att jag knappt tänkte på smaken...

Cia sa...

Enligt pressutskicket ska det vara samma smak och konsistens, men de kanske hade i något som får en att blir mer välvilligt inställd :)

S sa...

Det dyker ständigt upp nya bildelar, undra vad som kommer härnäst? ;)