torsdag, november 13, 2008

Äkta vara eller inte?

Jag har kikat lite på de artiklar som finns kring boken "Äkta vara - guide till oförfalskad mat" och vilka tips som författaren Mats-Eric Nilsson ger angående "riktig" mat. Det finns även en sajt där bland annat Mats-Eric guidar vidare; Äkta vara - för mat utan fusk. I alla fall så fastnade jag på två artiklar i Aftonbladet, en här och en till här där de jämfört priser på produkter som han anser vara bra val och motsvarande produkter som innehåller tillsatser av olika slag. Jag tycker i och för sig inte att man behöver gå till överdrift och bli hysterisk, men det är i alla fall intressant att se priserna och de procentuella jämförelserna av råvaror. Och eftersom lite medvetenhet sällan skadar så tycker jag att det är väldigt intressant.

1 kommentar:

Anonym sa...

Den boken köpte jag till Martin! Riktigt bra bok, jag har bläddrat igenom den o tycker själv också om den :)//Sofia