lördag, december 22, 2007

Snart är det jul igen!

Hej alla små kära bönor!

Tänkte skicka en julhälsning som sig bör! Tittade lite på den jag skrev förra året och konstaterade att det här året sett lite annorlunda ut... Jag säger inte sämre, men annorlunda. Efter att ha varit så vana att ha varandra nära, så tillbringade vi alla höstterminen på olika håll både geografiskt och ämnesmässigt.

Vissa groddar tog i så pass som att åka till Australien, andra tog sig för att ta sig till hufvudstaden och vissa drog på sig mysbrallan och tog bussen till... :-D Resten stannade på Miun, men fick uppleva hur skolan kan te sig utan sällskap av övriga bönor= inga glada samlingar på bibblo, inga timslånga lunchpauser eller fikapauser i goda vänners lag. Med andra ord alldeles, alldeles... urbota trist! ;-)

Vi har ju dock lyckats att samla ihop oss ett flertal gånger ändå och resan till chokladfestivalen blev en riktig hit! Nu när det blir ett nytt år kommer de flesta av oss återigen vara samlade på skolan, så vi kan ta igen alla de där missade stunderna innan skolan faktiskt är slut!

Själv går jag här nere i Småland och gnolar... det har blivit mest julbakning för min del i år, men jag ville även dela med mig av det enda i godisväg som jag tagit mig tid till:


Det är grisarna alltså... knubbiga tomten står där mest som sällskap, hihi.





Jag tänder brasan i år igen, kryper upp i soffan framför den och skänker er alla en varm tanke, GOD JUL!


Puss o kram/
Majsan!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vilket fint brev! Jag saknar dig! Och er alla andra också! Jag kommer ju inte tillbaka i vår heller, men jag hoppas vi kan ses en del iallafall!

Grisarna var jättefina och det syns att du har gjort dem :)

Jag åker till Eksjö ikväll och det kommer bli en jättebra jul! Jag hoppas alla ni andra också får det!

KRAM!

E-S sa...

Världens finaste grisar, Maria! Och en fin hälsning! Ha nu en riktigt god jul alla! Kram!

Marielle sa...

:) Lika mysigt som vanligt att läsa inläggen, jag ska försöka bättra på mig och öka min frekvens här också. Jag hoppas att ni haft en god jul alla - själv ägnas resten av året till att flytta och städa och städa och städa - puh! Kram till er och vilka fina grisar Maria!