måndag, december 03, 2007

Wasa Solruta


När det var kalasdags för Mungbönorna hemma hos Emma-Sara så passade vi på att testa smakproverna av Wasa Solruta som vi hade fått. Vi hade tänkt hålla oss till julbordet men det är ju lika bra att smaka innan så man inte blir besviken när det gäller :) Vi hade fått båda sorterna, Sesam och Dinkel. Testpanelen bestod av Emma-Sara, Jessica och Marie. Vi tyckte alla att smakerna påminde ganska starkt om andra brödsorter. Dinkelrutorna påminde Jessica om "Skepparbröd", fast med en lite rökigare smak, medan sesamrutorna smakade lite som Wasas "Frukost"bröd. De är dock inte lika hårda som andra knäckebröd utan frasar sönder så härligt i munnen. Det var faktiskt lite av en revolution inom knäckebrödsvärlden kan vi påstå! Wasa Solruta kommer garanterat att stå på vårt julbord och troligtvis avnjutas med en god skinkskiva. :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har inte hunnit prova dessa ännu men ser framemot att göra det.

Anonym sa...

E-S och Cia - så himla jättejättekul att ses och dessvärre var jag tvungen att rusa till tåget så jag hann inte ens ropa hej då.

Anonym sa...

Nörden i mitt liv
http://golfers.blogg.se/
Och om man bläddrar lite i inläggen så hittar man sånt som är lite annat än golfklubbor och golfbollar bl a när en stor världstjärna drack saft hemma i hans föräldrars kök. Sångaren i Thin Lizzy tror jag det var...minns inte namnet.
Och Filipstad ABSOLUT!!!!

Ann-Louise sa...

Jag blev lite besviken på knäckebrödet. Jag hade väl lite för höga förhoppningar när jag provade Dinkelbrödet och tyckte det mest smakade som vilket vanligt knäckebröd som helst. Istället kan jag rekommendera Gränna Knäcke som är otroligt gott! Lite dyrare men desto godare. :)